Óriási kiállítói érdeklődés az Interpack 2014 iránt

Széles körű támogatási program a párhuzamos kísérőrendezvények keretében

2014. április 17., csütörtök, 13:15

Címkék: csomagolástechnika düsseldorf élelmiszeripar interpack szakkiállítás

Pár hét múlva ismét kinyit az Interpack, a világ első számú csomagolástechnikai szakkiállítása. A regisztrációs időszak hivatalos határidejének lejártáig a düsseldorfi kiállítási központ mind a 19 csarnoka betelt (az ezt megelőző, 2011-es kiállításhoz hasonlóan), és sajnos még így sem mindenkinek jutott hely. A 2014. május 8–14. között kiállító mintegy 2700 cég az élelmiszer és üdítőital, cukrász- és pékáru, gyógyszer- és kozmetikai termékek, nem élelmiszeripari fogyasztási termékek, ipari termékek és ezekhez kapcsolódó szolgáltatások iparágait képviseli majd.

 
A 60 országból érkező kiállítócégek nagyjából 174 ezer négyzetméter kiállítási területet fognak elfoglalni. Az Interpack vezető szerepének megerősítése céljából új, különleges témákkal foglalkozó eseményeket szervez a széles kiállítási kínálat köré.

Új: „Feldolgozó- és csomagolóipari alkatrészek”

Idén rendezik meg első alkalommal a csomagolóipari beszállítók kiegészítő kiállítását. A hajtás-, vezérlés- és érzékeléstechnológiával, ipari képfeldolgozáshoz használt termékekkel, kezeléstechnikával, ipari szoftverekkel és kommunikációval, valamint csomagológépeket kompletten automatizáló rendszerekkel foglalkozó cégek a düsseldorfi Déli Kongresszusi Központ (CCD Süd) „Stadthalle” termében állítanak ki. Rajtuk kívül gépalkatrészek, részegységek, tartozékok és perifériás eszközök gyártói, illetve csomagolástechnikai alkatrészeket és kiegészítőket gyártó cégek is lesznek az összesen 75 résztvevő között. A rendezvény az Interpack első három napján, május 8–10-ig lesz látogatható a főkiállítás szomszédságában, amelynek szintén a düsseldorfi Déli Kongresszusi Központ (CCD Süd) „Stadthalle” terme ad helyet. Az Interpack látogatói és kiállítói számára biztosított lesz a közvetlen átjárás a „Feldolgozó- és csomagolóipari alkatrészek” részlegre. Az átjárhatóság természetesen oda-vissza érvényes. Az eseményt napi előadás és fórum egészíti ki. Az aktuális program a www.packaging-components.de weboldalon tekinthető meg.
 
 

Bővülő élelmiszer- és italipari piac

Világszerte az élelmiszeripar a csomagolások legnagyobb fogyasztója. Az értékesített csomagolások több mint 45 százaléka kerül ebbe az iparágba, további 26 százalék pedig az italiparba. Az italokra és élelmiszerekre fordított kiadások világszerte emelkednek. Becslések szerint tavaly csaknem 3 milliárd eurót költöttek a fogyasztók csomagolt élelmiszerre és italokra. A brit Euromonitor piackutató intézet feltételezése szerint ezek a kiadások 2017-ig 25 százalékkal emelkednek. Az élelmiszerek és italok, valamint a gyógyszeripari és kozmetikai termékek és így tovább világviszonylatban élénkülő kereslete azt eredményezi, hogy egyre többet gyártanak, így emelkedik a gépekre és berendezésekre fordított beruházások volumene. Az élelmiszer- és csomagolóipari gépek piaca a válságot követően már 2010-ben teljes mértékben talpra állt. 2012-ben a világkereskedelem 33 milliárd euróval újabb rekordot és 8 százalékos növekedést ért el 2011-hez viszonyítva.
 
 

Metal Packaging Plaza 2014

Az Interpack 2014 kiállítást ismét végigkíséri a Metal Packaging Plaza rendezvény a 11. csarnokban. A különleges eseménnyel már a 2011-es Interpackon is találkozhattunk, a fémek által inspirált stand felépítmény új találkozóhelyet szolgáltatott a fém csomagolóanyagok nemzetközi képviselői és beszállítóik számára. A VMV (Német Fémcsomagolási Szövetség) és az EMPAC (Európai Fémcsomagolási Szövetség) közös szervezésében zajló különleges kiállítás tovább folytatódik az Interpack 2014-en is. A kiállítók között első ízben lesznek jelen csomagolási célú acélgyártók, köztük a ThyssenKrupp Rasselstein és az ArcelorMittal az APEAL szárnyai alatt, illetve az Csomagolási Célú Acélok Európai Gyártóinak Szövetsége. A mintegy 40 kiállító termékei mellett a Metal Packaging Plaza 2014 fórummal egybekötött információs platformként is szolgál, bárral, előcsarnokkal és kialakított találkozóhelyekkel.
 

Megatrendek uralják a piacokat

Az élelmiszerek és italok gyártási folyamatai, mint például a hevítés, a főzés, a temperálás, a hűtés stb. rendkívül sok energiát igényel. Az élelmiszerek és italok előállításához sok vízre is szükség van – mind a technológiai folyamatokban, mind pedig a tisztításhoz. Az erőforrások felelősségteljes felhasználása ezért egyre nagyobb versenyelőnyt jelent a vállalatoknak, ugyanis világszerte egyre több fogyasztó dönt környezetvédelmi kritériumok alapján egy márka mellett vagy ellene. Az utóbbi években a gépgyártók az élelmiszer- és italtechnika minden területén komoly előrelépést értek el az erőforrások hatékony felhasználásában: az alacsony energiafogyasztást a csokoládégyártás során végzett temperálásban, a hulladékhő hasznosítását a sütőiparban, a csökkentett vízfelhasználást az italgyártásban. A technológiai hő hasznosítása és a vízkörös hűtés csupán néhány példa arra, hogy milyen eszközökkel gondoskodnak a pozitív energiamérlegről. Egy másik alapvető és kitartó irányzat a biztonság és a higiénia. A fő célkitűzés a termékek biztonságos és higiénikus előállítása, hogy az ne veszélyeztesse a fogyasztók egészségét. A termékbiztonság egyik legfontosabb része a gépek és berendezések kialakítása. A berendezés minden egyes elemét úgy kell tervezni, hogy a termékmaradékok, a szennyeződés és a mikroorganizmusok ne rakódhassanak le, vagy legalább könnyen tisztíthatóak legyenek. A termékek visszakövethetősége folyamatosan biztosított kell, hogy legyen az élelmiszer- és italipartól a gyógyszeriparig. A nagy hatékonyságú nyomkövető rendszerekkel, mint például az RFID vagy a „kétdimenziós vonalkód” (DataMatrix pontmátrix kódolás) a teljes terjesztési láncon végig lehet követni a termékeket. 
 

Save Food Kongresszus

Május 7-én, az Interpack kapuinak megnyitása előtt egy nappal, a Déli Kongresszusi Központban (CCD Süd) megkezdődik a Save Food Kongresszus. A kétnapos esemény a nonprofit szervezeteket és az ipart egyaránt célozza. Kiemelt témái a globális élelmiszerveszteség és élelmiszerhulladék, valamint az ide kapcsolódó területek. A 2011-ben megszilárdított alapokra építve az Interpack ismét az információcsere egyedülálló nemzetközi helyszíne lesz azok számára, akiket érint ez a kritikus kérdés.
A Save Food kezdeményezés az Egyesült Nemzetek Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a Messe Düsseldorf együttműködéseként jött létre. Eredetileg 2011-ben indult egy nagy sikerű kongresszussal, ami az Interpack kiállítással párhuzamosan zajlott, jelenlegi támogatója pedig az Egyesült Nemzetek Környezetvédelmi Programja (UNEP). A 2014-es esemény egyebek mellett a FAO által a helyi élelmiszerveszteségek felderítése szempontjából fejlődő és kiemelkedő országokkal kapcsolatban végzett legújabb tanulmányok eredményeit ismerteti. Mindemellett a teljes élelmiszer-értékláncot képviselő cégek mutatják be a legjobb gyakorlataikat.
 
 
A kongresszus annak a kezdeményezésnek az alapvető céljait is támogatja, amely hálózatba szervezhető kulcsfontosságú szereplőket keres az üzleti és politikai élet, valamint a kutatás területeiről azzal a céllal, hogy építő jellegű párbeszédekre ösztönözze őket. A végső cél olyan megoldások kialakítása, amelyek csökkentik az élelmiszerveszteséget és az élelmiszeripari hulladékmennyiséget az értéklánc teljes hosszán keresztül. – Az élelmiszer-, csomagolás- és logisztikai szektorokban érdekelt iparágak különösen fontos szerepet játszanak a Save Food kezdeményezésben. A cél az lenne, hogy az általuk gyártott termékek legyenek azok, amelyek konkrét  megoldást kínálnak a problémákra, amelyekkel szembesülünk. Azt szeretnénk, ha a Save Food katalizátorként szolgálna a vállalkozások és a szervezetek közötti kapcsolatok kiépítéséhez, amelyekkel előrébb juthatunk ezekben a kérdésekben – magyarázta Bernd Jablonowski, a kezdeményezés megálmodója.
 

Innovationsparc Packaging

A Save Food kezdeményezés 2012 eleje óta áll nyitva olyan vállalatok és magánszemélyek számára, akik szeretnék támogatni céljai elérésében akár anyagi hozzájáruláson, akár új ötletek megosztásán keresztül. Az Interpack rendszeres, különleges eseménye, az Innovationsparc Packaging (IPP) 2014 szintén a Save Food mottója alá szerveződik. A Save Food több mint 20 résztvevő cége és egyesülete, amelyek az értéklánc minden szakaszát képviselik, bemutatják az élelmiszerveszteség és élelmiszeripari hulladékkeletkezés elkerülésére irányuló megoldásaikat. A csomagolóiparban tevékenykedő egyéni cégek mellett a szektor szinte összes vezető kereskedelmi egyesülete csatlakozott a kezdeményezéshez. A különleges bemutató olyan területek gyakorlati megközelítéseit ismerteti, mint az élelmiszer-feldolgozás, csomagolástervezés, csomagolóanyagok és gépkonstrukció, amelyek segítségével konkrét módon vehető fel a harc. A kiállítási esemény rávilágít az élelmiszer-értékláncot érintő nemzetközi szintű élelmiszerveszteség méreteire. Az IPP egy külön nagysátorban, nagyjából 2500 négyzetméteren kap helyet a 2. és a 3. csarnok között. A kiállítás ideje alatt előadásokból álló programokat tartanak majd a színpadon. Az étkezőrészen kapható ételkínálat összeállítását Tristam Stuart segítette. Stuart a „Feeding the 5000” élelmezési projekt kezdeményezője, amely számos, több ezer ember étkeztetését biztosító ingyenes ételosztás megszervezésével vívta ki hírnevét, amelyek alkalmával olyan élelmiszereket osztottak szét a rászorulók között, amelyek egyébként hulladékként végezték volna. 
 
www.interpack.de
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
ÉLELMISZER-BIZTONSÁG
Média Partnerek