A Continental Urban Taraxagum kerékpár-gumiabroncsa két szempontból is meggyőzőnek bizonyult: a pitypangból származó gumiból készült abroncs megnyerte a rangos Red Dot Design díjat és nemrég a Focus E-Bike magazin által átadott E-Bike Design & Innovation díjat is bezsebelte a „Fenntartható és Zöld” kategóriában (focus.de, 2020. március 21.).
Márciustól kezdődően már megújuló energiaforrásokból fedezi villamos energia szükségletének 100 százalékát a tatabányai Bridgestone gyár. Az átállásnak köszönhetően a Bridgestone tovább csökkenti az európai CO2 kibocsátását. Ezek az erőfeszítések a cég „Így szolgálunk mi” elnevezésű kötelezettségvállalását szolgálják, amelynek az egyik fő pillére a környezetvédelem.
Nyolc vásárnapot követően 2019. október 23-án zárta kapuit Düsseldorfban a K 2019, a világ vezető műanyag- és gumiipari szakvására. A 63 országból érkezett 3.333 kiállító látványosan bizonyította, hogy a műanyagok változatlanul innovatívak, nélkülözhetetlenek és jövőbemutatóak.
Ismét rajthoz áll a londoni Eco-marathonon Magyarország leghatékonyabb elektromos autója, a SZElectricity. A Széchenyi István Egyetem oktatói és hallgatói által készített elektromos versenyautó a Bridgestone jóvoltából olyan ultrakönnyű, kis gördülési ellenállású, nagy átmérőjű Ologic abroncsokkal indulhat az elektromos autók legnagyobb világversenyén, amelyek súlya mindössze 1,5 kilogramm, gördülési ellenállása pedig 30%-kal alacsonyabb, mint a hagyományos abroncsoké. A pénteken és szombaton megrendezésre kerülő versenyen az elektromos autóknak 35 perc alatt kell minél nagyobb távot megtenniük a lehető legkisebb energiafelhasználással, amelyben kulcsszerepe lesz a különleges abroncsoknak.
Az ipar éltető erejének számító gumi egyszerre egyedülálló, rugalmas, sokoldalú és nélkülözhetetlen. Napjainkban gyakorlatilag semmilyen ipari rendszer nem működne a gumi alkatrészek nélkül, de a gumi alapanyagát szolgáltató kaucsukfa csak a meghatározott éghajlatú és páratartalmú övezetekben él meg. Az északi féltekén is terjeszthető gyermekláncfűből kinyerhető alapanyag azonban egyenrangú helyettesítője a kaucsukfa nedvének.
A vulkáni homok, a rizspelyvából kinyert szilícium-dioxid és a szénszál után a Goodyear most szójaolaj felhasználásával készített abroncsot. Az új abroncs nem csak „zöld”, de az innovációnak köszönhetően a gumik teljesítménye száraz, nedves és téli időjárási viszonyok között is növelhető.
A világon elsőként gyermekláncfűből nyert természetes gumiból készített kerékpárabroncsot az Apollo Vredestein. A prototípust a napokban megrendezett kerékpáros seregszemlén, az Eurobike-on mutatták be, a németországi Friedrichshafenben. A Vredestein Fortezza Flower Power névre hallgató kerékpárabroncs az Európai Unió által támogatott DRIVE4EU kutatási program keretében, a hollandiai Wageningen Egyetem és Kutatóközponttal közösen készült el.
Ma hivatalosan is megnyitotta az Apollo Tyres hatodik üzemét a heves megyei Gyöngyöshalászon, amely a vállalat második gyára Európában. Az eseményen részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Rahul Chhabra, az Indiai Köztársaság magyarországi nagykövete, Onkar S Kanwar, az Apollo elnöke, valamint Neeraj Kanwar, az Apollo alelnöke és ügyvezető igazgatója. Az avatási ünnepségen úgyszintén jelent volt a vállalat igazgatótanácsa és vezetősége is.
Jelentősen növekszik a gumiabroncsok ára a következő hetekben. Iparági információk szerint a gyártáshoz szükséges nyersanyagok áremelkedése miatt a gyártók átlagosan 4-9 százalékkal drágábban adják majd termékeiket. A gumiabroncs nagykereskedelem piacvezető vállalata, az Abroncs Kereskedőház szerint a készletek kimerülésével a többletköltség 4-6 héten belül a fogyasztói árakban is megjelenik.
Az Apollo Tyres április elején kötött ösztöndíjszerződést azokkal a középiskolásokkal, akik most, a tanév lezárultát követően, július 1-jén megkezdik az elméleti képzést Gyöngyösön. Ősszel pedig 10 hetes szakmai gyakorlaton vehetnek részt, méghozzá Indiában és Hollandiában, az Apollo Tyres ottani gyáraiban.
Befejeződött az Európai Unió támogatásával megvalósult, több mint hárommilliárd forint értékű komplex technológiai és infrastruktúra fejlesztés a német Hübner Cégcsoport nyíregyházi gyárában - hangzott el a projekt december 13-i zárórendezvényén a nyírségi üzemben.
Gumibitumenes aszfaltszőnyeget kapott felújításakor a 3121-es közút 8,4 kilométer hosszúságú, Jánoshida és Jászboldogháza közötti útszakasza, a közelmúltban elkészült beruházás az első az országban, amelynek során ilyen nagyságrendben került az útra gumi alapanyagú kopóréteg. A felhasznált 45 ezer kilogramm gumiőrleményhez a Continental cég által begyűjtött 10 ezer darab gumiabroncsot hasznosította újra a kivitelező.